HTML

kwind-kijev.blog.hu

Amikor kiderült, hogy rövidesen ismét útra kelek, kicsit hosszabb időre, mint amennyi a Camino volt, barátaim, ismerőseim egyből mondták: ugye akkor most is írsz blogot. Eleinte húzódzkodtam, hogy ez azért nem egy Camino lesz, ahol minden nap történik valami, mit is írhatnék le mindíg, de talán mégis ez lesz a legjobb módja annak, hogy valamilyen úton-módon hírt kapjanak rólam azok az emberek, akik figyelemmel kísérik csetlő-botló próbálkoozásaimat, izgulnak értem és drukkolnak, hogy minden rendben menjen. Nélkülük valószínűleg nem jönne létre ez a blog sem...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • KeMa: @Kwind: Nem publikáltam még a képeket, azt a 2-3-at kivéve, amit kitettem facebook-ra. (2012.11.05. 13:22) Búcsú Kijevtől
  • Kwind: @KeMa: Irtad, hogy több napot is tartózkodtál kint a Zónában. Készítettél fotókat is? Esetleg publikusak ezek a fotok? Szívesen megnézném őket... (2012.11.05. 11:47) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: A fekete hátú helységnevek pontos jelentése van. Kinn, a zónában, Csenrobil városában van egy park, a Zóna összes településének táblájával. Amely tábla hátulján fehér alapon fekete betűkkel van kiír... (2012.11.05. 10:02) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: Én 3 napot voltam kinn a Zónában. Az egy napos túrát nem egészségügyi okokból jó kihagyni, hanem azért, mert egyszerűen nem éri meg. (2012.11.05. 09:59) Célszalag látótávban...
  • Kwind: @Latya: :) No ott még nem jártam. :) (2012.10.20. 10:48) Pecsara Lavra és virágkiállítás
  • Utolsó 20

Címkék

2012.07.21. 06:41 Kwind

Most már kimerem mondani...

Most már ki merem mondani... Az  egyik kollégám szerelmese a volt Szovjetunió területének, nyelvének, kultúrájának, történelmének. Rengeteg ismerőse, barátja van orosz nyelvterületen, dolgozott, tanult is az országban. És ő fogalmazta meg helyettem... Ez a város valamiért olyan hideg. Nem érzi jól, nem érzi otthon magát benne. Nem tudja megfogalmazni miért, de valahogy mégis így van. Bennem is kavargott ez a tétova érzés, szinte kezdettől fogva, de szerettem volna esélyt és időt adni ennek a városnak, hogy megszeressem. De ha ezt a kolléga is így érzi, hát én is megfogalmazom: nem tudom mi a baj ezzel a várossal, de valamiért nem érzem otthon magam itt. Ha magamról lenne szó, talán megpróbálnám magyarázni a nyelvvel, de ez nem lehet indok, a spanyolt se ismertem sokkal jobban és jó volt nekem azon a vidéken. Talán az cirill betűs környezet, de erre se foghatnám, mert Sarajevo-t imádtam és ott is volt belőle elég... Az emberekben? A helyi kollégákkal nincs itt bent semmi baj, bár sok kapcsolatom sincs. Kint az itteni madaras tesco-ban, amit Ashan-nak hívnak utánam szólt egy nénike a zöldséges résznél, hogy "gyévocska". Eleinte nem is reagáltam rá, mert azt hittem egy kisgyereknek szól. Aztán kiderült nekem. Kihúztam magam. :) Bár a néni lehetett vagy hetven éves, de "legyévocská"-zott.... Hát... már elég rég voltam gyévocska. Jót mosolyogtam rajta. Aztán tanult kollégám kiábrándított, hogy na ez nem az életkorodnak szólt. :)  Szóval... nagyon negatív tapasztalatom az emberekkel sincs, mégis..... valahogy olyan hideg ez a város...

Azért időről-időre próbára teszem ezt a dolgot. A napokban meglátogattam egy közeli arborétumnak nevezett... khmmm nagyméretű bekerített elhanyagolt, gazos kertet. Kb 10 percet kapott tőlem. A legtöbb park, amit keresztül szeltem itteni bolyongásaim során tízes szorzóval lehetne szorozni a szépség, gondozottság skáláján az úgynevezett botanikus kerthez képest. Ellenben vele szemben találtam egy templomot, ami talán az eddigi legszebb volt. A fotózás 50 hrivnyába (kb 1500 Ft) került volna, de mivel nem volt nálam állvány és az ikonok túl sötétek voltak, így egy későbbi időpontra halasztottam ezt a lehetőséget. 

_MG_7436-001.JPG

A városi közlekedésnek továbbra is nagy csodálója vagyok. Az egyik kedvencem a metró. Magamban csak retro-metrónak hívom. Vajon rájöttök a képről, hogy miért? :) 

_MG_7399-002.jpg

Vagy talán ez.... :)

_MG_7414-001.jpg

Amikor egyforintosokat dobáltunk bele ezekbe a szerkezetekbe... nos igencsak gyerkőc voltam még. De az állomásaik szépek. Ja igen és minden állomáson "kalauz" indítja a metrót, ha már mindenki felszállt. 

_MG_7411-002.jpg

A legviccesebbek a trolik és a villamosok. Itt kalauzoktól lehet megvenni a jegyeket (ezeket első örömködésemben már megosztottam veletek) és egy jópofa kis szerkezettel érvényesíteni is kell őket, különben az ellenőr jól megbüntet. /Elgondolkodtam nálunk  is mennyi embernek adhatna némi kiegészítő keresetet, hogyha árulná a jegyeket a közlekedési eszközökön... Kisnyugdíjas nénikék, egyetemista korú fiatalok csinálják itt is, gondolom jövedelem-kiegészítésként./ 

A buszok nem túl bizalomgerjesztőek és drágábbak, mint a többi közlekedési eszköz. Ezt még nem fotóztam, mert igazándiból nem találtam jópofának. Kicsi, kb 17-20 személyes, átalakított buszok járják elég sűrű hálózatban az utcákat, kézzel írott tábblák a megállóhelyek. Állítólag ki akarták őket tiltani a forgalomból, de az EB idejére nem lehetett hogy az embereket szállítani tudják. Sem a műszaki állapotuk, sem a kinézetük...De rengeteg van belőlük. Engem egy kicsit Egyiptomra emlékeztet...

Ami aranyos volt, az a sikló. Itt is van. Kb 2 egész percig tart, amig leért a domboldalról a Dnyeper partra. Néha csilingel egy kicsit és kereken másfél hrivnya ennek is az ára (kb 42 Ft) Nem hagytam ki.

_MG_7397-001.jpg

A régi házak bejáratát 24 órás szolgálat őrzi a régi városrészben: 

_MG_7425-002.jpg

Ezekről nem tudom eldönteni, hogy batman leszármazottjai (netán felmenői), vagy valami oroszlánfejű kihalt élőlények...A többiek sokkal barátságosabbnak tűntek:

_MG_7428-002.JPG

_MG_7427-001.jpg

Augusztusban lehet, hogy egy kis hajókázást is kipróbálok, javasolták, csak egyedül nem nagyon van kedvem 3 órát egy bárkán tölteni. A beosztásunk olyan, hogy a miskolci kollégával, aki szeret sétálni a városban sosem vagyunk együtt szabadok, így hajókázni se nagyon fogunk együtt. Ráadásul mától egyik kollégánk két hétre szabira ment, úgyhogy a szabadnapjaink is ugrottak.. :( Ez van.

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-kiev.blog.hu/api/trackback/id/tr624666574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attisbau 2012.07.24. 04:33:59

Tessék csak hajókázni és pozitívan hozzá állni.Mennyire drága a város? Mert úgy látom az utazás annyira nem.
Puszilunk Attis.

Kwind 2012.07.24. 17:53:02

Az utazás az egyetlen szinte, amivel eddig találkoztam és olcsóbb volt. Egyébként minden drágább. Az élelmiszer, a vegyiáruk, a műszaki cikkek. Illetve még a benzin olcsóbb, 12 hrivnya egy liter európai szabványnak megfelelő 95-ös (360 ft kb). Viszont az átlagkereset még kevesebb, mint otthon. :(

Camino Interior · http://caminointerior.blog.hu 2012.07.25. 12:01:09

Akármilyen is az a város, biztos nem véletlenül vetődtél oda, van vagy lesz ott valami pont Neked :)

Gustawson 2012.07.29. 13:14:36

Szia Lara! Végre sikerült beférkőzni :)
Valóban kalandos úton jutottál ki de azt hiszem a felfedezés élményét sose adták ingyen és ez most is így van.
A képek nagyon szépek és látszik,h a jobbik gépedet vitted.A magyarok pedig mindenütt feltalálják magukat,téged se kell majd félteni megtalálod majd a beszerzési forrásokat.A látnivalók pedig majd jönnek maguktól csak ki kell várni őket.

Kwind 2012.07.29. 14:50:09

@Gustawson: Ó én erre azt szoktam mondani, hogyha egy utazás nagyon sima ügy, akkor fél év múlva már csak a város nevére emlékezel.. De ha van egy kis kaland, nehézség, jópofaság... na az adja meg a felfedezés élményét, ami élethosszig tart. :)

Aniko1010 2012.07.29. 19:37:16

Nekem tetszenek a képek, amiket csináltál, de ezek biztos a legszebb dolgokról készültek.
Én 1987-ben utaztam át Kijeven. Szüleimmel utaztunk Jaltára egy hétre és három nap autózás volt oda és persze vissza is... ráadásul a kijelölt útvonalról letérni nem lehetett. Nincs sok emlékem Kievről csak a beton dzsungel és a szocreál szálloda. Igaz egy este mit lehet felfedezni? :)

Kwind 2012.08.02. 17:21:33

@Camino Interior: Remélem. Én türelmes vagyok. :))))

Kwind 2012.08.02. 17:22:57

@Aniko1010: Azóta biztosan nagyon sok mnden megváltozott. Elég sok az új épület, legalábbis amit a toronyházakból tudni lehet. Itt a belvárosi részen vagy új toronyház van, vagy nagyon rosszul kezelt régi de szép épület.
süti beállítások módosítása