HTML

kwind-kijev.blog.hu

Amikor kiderült, hogy rövidesen ismét útra kelek, kicsit hosszabb időre, mint amennyi a Camino volt, barátaim, ismerőseim egyből mondták: ugye akkor most is írsz blogot. Eleinte húzódzkodtam, hogy ez azért nem egy Camino lesz, ahol minden nap történik valami, mit is írhatnék le mindíg, de talán mégis ez lesz a legjobb módja annak, hogy valamilyen úton-módon hírt kapjanak rólam azok az emberek, akik figyelemmel kísérik csetlő-botló próbálkoozásaimat, izgulnak értem és drukkolnak, hogy minden rendben menjen. Nélkülük valószínűleg nem jönne létre ez a blog sem...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • KeMa: @Kwind: Nem publikáltam még a képeket, azt a 2-3-at kivéve, amit kitettem facebook-ra. (2012.11.05. 13:22) Búcsú Kijevtől
  • Kwind: @KeMa: Irtad, hogy több napot is tartózkodtál kint a Zónában. Készítettél fotókat is? Esetleg publikusak ezek a fotok? Szívesen megnézném őket... (2012.11.05. 11:47) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: A fekete hátú helységnevek pontos jelentése van. Kinn, a zónában, Csenrobil városában van egy park, a Zóna összes településének táblájával. Amely tábla hátulján fehér alapon fekete betűkkel van kiír... (2012.11.05. 10:02) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: Én 3 napot voltam kinn a Zónában. Az egy napos túrát nem egészségügyi okokból jó kihagyni, hanem azért, mert egyszerűen nem éri meg. (2012.11.05. 09:59) Célszalag látótávban...
  • Kwind: @Latya: :) No ott még nem jártam. :) (2012.10.20. 10:48) Pecsara Lavra és virágkiállítás
  • Utolsó 20

Címkék

2012.08.25. 08:19 Kwind

Művészetek sétánya - Felszabadulás ünnepe

Az elmúlt héten normalizálódott egy kicsit az időjárás, amit azt is eredményezte, hogy én is többet voltam kint a városban a fényképezőgépemet sétáltatva. Elsőként az általam csak művészek sétányára keresztelt helyet jártam be, amit teljesen meglepi volt számomra. Elindultam csak úgy különösebb cél nélkül, hogy mozogjak is valamit a rengeteg ücsörgés mellett. Hallottam még korábban, hogy a Billa utcájában van egy irodaépület, aminek az átjáróját használva le lehet jutni a Podol-on lévő piacra. No gondoltam ott még úgyse jártam, megnézem akkor azt. Az átjáró után azonban fennakadtam egy sétányon, ahol valószínűleg fiatalm műfészek alkotásaival népesítették be az útvonalat. Többnyire mesealakok voltak láthatóak, de volt egy.... hát... nem is tudom micsoda. A kollégám filmes világítóeszköznek nézte, engem egy félig földbe temetődött szárnyas bombára emlékeztet, de ki-ki döntse el maga mit lát benne: _MG_7716.JPG

Vajon mi lehet ez?

Egyébként Borsószem királykisasszonytól a Kishercegig mindenféle mesealak megtalálható a sétányon, még Alice csodaországába is bekukkanthatunk.

_MG_7711.JPG

Egérke sajttal, háttérben Borsószem a párnákon.

IMG_7698.JPG

Pisilő kisfiúk.. :)

Ami nagyon jópofa volt még a kezek tartotta pad,

_MG_7719.JPG

és a hajléktalan ágy. Bárki kipróbálhatta. :)

_MG_7728.JPG

Sajnos  a visszafelé vezető út továbbra is ilyen volt: :(

_MG_7770.JPG

Összefestett, szemetes, járdán és zebrán parkolós... Vannak dolgok, amik nem lennének pénz kérdése itt sem.:(

_MG_7769.JPG

Átlagos utcarészlet. Ha nem nézel a lábad alá, hamar bajba kerülhetsz... :(

(Az összes fotót itt láthatjátok:   https://plus.google.com/photos/100009066172198329123/albums/5780465099221861889    )

DE...

Tegnap állami ünnep volt itt, munkaszüneti nap és hatalmas rendezvények a Majdanon és környékén. Délután én is sétáltam egyet.Volt lent minden, autó és motoros ügyességi bemutatótól a különböző sportok (kosárlabda, gőrkoris hoki, gőrdeszka, bicikli, ugrálós bigyó,) voltak láthatóak, ahová bárki benevezhetett és részt vehetett. Ez egy viszonylag olcsó és interaktív módja az ünneplésnek.

_MG_7787.jpg

De meg lehetett találni a különböző politikai vonulatoknak a jelenlétét is. Itt ugyanis a választásokat megelőző kampányidőszak van és így az ünneplés se maradhatott politika nélkül. Egyik helyen Tyimosenkó hívei felszólalásokkal, másik helyen az új nyelvtörvényt támogatók közös énekléssel, a főszínpadon pedig az ukrán nép nagyságát éltetve szórakoztak az egybegyűltek:

_MG_7798.jpg

Ami viszont egyöntetűen megfigyelhető volt, hogy öreg és fiatal egyaránt szívesen viselte a helyi népviseletet, vitte a zászlócskákat, vagy épp csak szalagot kötött. Nekem nagyon tetszik a lányok-asszonyok által fejen viselt virágkoszorú szalagokkal. Én is kipróbáltam egyet még előző este, amikor kollégámmal együtt néztünk meg mi  várható a Majdanon.

_MG_7801.jpg

_MG_7861.jpg

_MG_7803.jpg

És persze nem hiányoztak a "fura bogarak", 

_MG_7837.jpg

és a tehetségek se:

_MG_7853.jpg

Voltak lent óriás tojások is, de nem sikerült megtudni, mi köze az ünnepnek a tojásokhoz. Azt feltételezte mindenki, hogy az egyes megyéket jelképezik.

Ha már tojás, akkor nyúl... Én is összeálltam eggyel: :)

_MG_7817.jpg

Az utcai forgatagról készített fotókat itt vannak fent:

https://plus.google.com/photos/100009066172198329123/albums/5780459186201202065

Hát... lassan kezdem elhinni, hogy október közepén jó eséllyel hazamehetek, két héttel korábban, mint a kitűzött időpont volt. Ha ez így igaz, akkor már csak 50 nap van vissza.. Meg a mai. :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-kiev.blog.hu/api/trackback/id/tr164730660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attisbau 2012.08.28. 08:05:04

Kezdesz asszimilálódni? Vagy az nem nemzetiségi rajtad,mindegy jól áll.

Kwind 2012.08.28. 11:59:51

@Attisbau: Jujj, melyik képre gondolsz? A nyuszival vagyok ott egy sima ing van rajtam. :)

Attisbau 2012.08.28. 17:17:04

Bocsi tévedtem,azt hittem az óriás tojások előtt te vagy,de nem.
süti beállítások módosítása