HTML

kwind-kijev.blog.hu

Amikor kiderült, hogy rövidesen ismét útra kelek, kicsit hosszabb időre, mint amennyi a Camino volt, barátaim, ismerőseim egyből mondták: ugye akkor most is írsz blogot. Eleinte húzódzkodtam, hogy ez azért nem egy Camino lesz, ahol minden nap történik valami, mit is írhatnék le mindíg, de talán mégis ez lesz a legjobb módja annak, hogy valamilyen úton-módon hírt kapjanak rólam azok az emberek, akik figyelemmel kísérik csetlő-botló próbálkoozásaimat, izgulnak értem és drukkolnak, hogy minden rendben menjen. Nélkülük valószínűleg nem jönne létre ez a blog sem...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • KeMa: @Kwind: Nem publikáltam még a képeket, azt a 2-3-at kivéve, amit kitettem facebook-ra. (2012.11.05. 13:22) Búcsú Kijevtől
  • Kwind: @KeMa: Irtad, hogy több napot is tartózkodtál kint a Zónában. Készítettél fotókat is? Esetleg publikusak ezek a fotok? Szívesen megnézném őket... (2012.11.05. 11:47) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: A fekete hátú helységnevek pontos jelentése van. Kinn, a zónában, Csenrobil városában van egy park, a Zóna összes településének táblájával. Amely tábla hátulján fehér alapon fekete betűkkel van kiír... (2012.11.05. 10:02) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: Én 3 napot voltam kinn a Zónában. Az egy napos túrát nem egészségügyi okokból jó kihagyni, hanem azért, mert egyszerűen nem éri meg. (2012.11.05. 09:59) Célszalag látótávban...
  • Kwind: @Latya: :) No ott még nem jártam. :) (2012.10.20. 10:48) Pecsara Lavra és virágkiállítás
  • Utolsó 20

Címkék

2012.09.14. 16:30 Kwind

Pecsara Lavra és virágkiállítás

Ismét nagyon régen jelentkeztem, de most egy nagyon szép hellyel szeretnélek megismertetni benneteket. Ez pedig a Kijevben járók kihagyhatatlan turista centruma a Pecsara Lavra névre keresztelt templom épület együttese. Nagyon szépen rendbe hozták az épületeket. Legalábbis kívülről. A belseje már kevésbé nyújtott maradandó élményt, a fényképezés pedig kifjezetten drága mulatság lett volna, így maradtam a külső fotók készítésénél.  A teljes fotósorozatot az alábbi linkről lehet elérni: 

https://plus.google.com/photos/100009066172198329123/albums/5785098316812732929

Aki nem kíván mélyen belemerülni, annak itt  egy kis ízelítő: 

_MG_7992.jpg

_MG_7929.jpg

_MG_7900.JPG

És hogy az Új Kijevről is legyen egy látkép:

_MG_7918.jpg

A Lavra területén található egy kazamata-rendszer, ahol egyházuk jeles személyei nyugszanak, többnyire üvegkoporsóban. A hely látogatható, egy-két gyertyát kap az ember a kezébe a bejáratnál és végig sétálhat a sírhelyek között. Elég érdekes látvány volt, jelentős díszítésű szemfedők, fejdíszek voltak láthatóak, egy-két mumifikálódott kézfej társaságában. Nyugtuk nem nagyon van e helyütt szegény páráknak, mert csecsemőtöl az aggastyánig mindenki látogatja őket. Van egy különös szokásuk is (egyébként a templomokban is): csókolgatják a kegytárgyakat, képeket, helyeket. Fertőtlenítésnek odatesznek egy ki tudja mikor kimosott kendőt, de mondjuk itt a kazamatában nem láttam egyet se. Szóval az immunrendszerük valószínűleg fejlettebb, mint a miénk... :) 

Az egyik templomban épp keresztelő-félére készülődtek. Az újszülöttet anyukája hozta egy hintón, amit apukája vezetett. Nagyon helyes kis hintó volt. Gyerekek énekeltek, amikor a templom elé értek és egy hölgynek adták át a babát, gondolom keresztanya-féle lehet az itteni szokások szerint is. 

_MG_7948.jpg

Közvetlenül a Lavra mellett található egy szépen gondozott ligetes kert. Éppen virágkiállítás volt, amikor ott jártam. Mindíg szerettem volna látni a Debreceni Virágkarnevált, de a  tömeg rendszerint elriaszt. Itt hasonló élményben lehetett részem kevésbé húsdarálós kivitelben. Meserészletekből választott kompozíciókat készítettek az ügyes kezű mesterek:

_MG_8044.jpg

Nem bántam meg, hogy bementem, nagyon élveztem a gyönyörű virágokat és a kompozíciókat. 

A liget folytatásaként láthatjuk a Hősök emlékművét, az afganisztánban harcoltaknak emelt legutóbbi háborúkban meghaltak emlékhelyét. Itt még minden a háborúkról szól, hiába teltek el évtizedek, a tévében is állandóan csak háborús filmek mennek, meg dokumentum filmek... Orosz-rajongó kollégámmal meg is osztottam azirányú gondolataimat, hogy nem kéne-e már ezen tovább lépniük, de azt mondta, hogy ismerni kell a gyökereket és a történelmet. Nincs is ezzel semmi bajom, de nem lehetne esetleg kinevezni, hogy mondjuk csütörtöki napon 0-24 óráig gyökér ismertető műsorokat adnak, a többi napon meg netán lehetne valami lélekemelőbbet... De egyedül maradtam a gondolataimmal... Csuda bánja, én úgyse nézek tévét, nem maradok le semmiről.

Illetve... csak remélem. Merthogy kb hetente változik, hogy elengednek-e október közepétől, vagy sem. Azok a malmok nagyon lassan őrölnek odafenn... És atekintetben, hogy van egy nem módosítható repjegy hazafelé a birtokomban ez igencsak nem mindegy nekem. Úgyhogy... Remélem a hazafelé vivő repülőmről nem maradok le október közepén...

Egyébként dolgos hétköznapokat éljük hármas váltásban még majd egy hétig. Utána még minden változásban van, lehet, hogy kollégának haza kell mennie idő előtt ostoba adminisztrációs hiba miatt. Mint ahogyan mindenben ebben is ólomlábakon jár a megoldás és már nincs túl sok idő, hogy rá nézve kedvező megoldás szülessen. Kicsit az is eszembe jutott, hogy lehet, hogy nem is akar nagyon maradni, ezért nem harcol jobban. De hát az ő dolga. (meg az enyém is, mert az én váltópárom megy el. :( ) Viszont jött egy kolléganő, aki sajnos csak rövid ideig marad és nem is közvetlen munkatárs, de személyében kedves lélekre találtam. Sajnálom, hogy rövid időt tudunk csak együtt tölteni (megint azok a bizonyos malmok lassúsága) de remélem annál tartalmasabb lesz. Bízom benne, hogy lesz folytatása esetleg Pesten. :) 

Ha hazamehetek amikor szeretnék, akkor már csak pontosan 30 napom van.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-kiev.blog.hu/api/trackback/id/tr934777313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attisbau 2012.09.14. 19:07:14

Ne siess lehet kint jobb mint itthon.Láss sokat az megmarad és nem vehetik el.Azért várunk. Attis.

Kwind 2012.09.14. 22:18:52

@Attisbau: Igyekszem Attis, amikor tehetem gyalogolok. Néha még eltévedni is jó egy picit, mert véletlenül lehet szép helyet találni. Azért már nagyon hiányoztok ám! Nagyon régen találkoztunk... ;( Remélem lesz még olyan függőszékbe kiülős-beszélgetős időjárás ha hazaérek.... Nagyon pusza Nektek! :)

Latya 2012.10.20. 08:57:44

Pont ilyen virág madár van Palicson ( Szerbia, Vajdaság )

Kwind 2012.10.20. 10:48:48

@Latya: :) No ott még nem jártam. :)
süti beállítások módosítása