HTML

kwind-kijev.blog.hu

Amikor kiderült, hogy rövidesen ismét útra kelek, kicsit hosszabb időre, mint amennyi a Camino volt, barátaim, ismerőseim egyből mondták: ugye akkor most is írsz blogot. Eleinte húzódzkodtam, hogy ez azért nem egy Camino lesz, ahol minden nap történik valami, mit is írhatnék le mindíg, de talán mégis ez lesz a legjobb módja annak, hogy valamilyen úton-módon hírt kapjanak rólam azok az emberek, akik figyelemmel kísérik csetlő-botló próbálkoozásaimat, izgulnak értem és drukkolnak, hogy minden rendben menjen. Nélkülük valószínűleg nem jönne létre ez a blog sem...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • KeMa: @Kwind: Nem publikáltam még a képeket, azt a 2-3-at kivéve, amit kitettem facebook-ra. (2012.11.05. 13:22) Búcsú Kijevtől
  • Kwind: @KeMa: Irtad, hogy több napot is tartózkodtál kint a Zónában. Készítettél fotókat is? Esetleg publikusak ezek a fotok? Szívesen megnézném őket... (2012.11.05. 11:47) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: A fekete hátú helységnevek pontos jelentése van. Kinn, a zónában, Csenrobil városában van egy park, a Zóna összes településének táblájával. Amely tábla hátulján fehér alapon fekete betűkkel van kiír... (2012.11.05. 10:02) Búcsú Kijevtől
  • KeMa: Én 3 napot voltam kinn a Zónában. Az egy napos túrát nem egészségügyi okokból jó kihagyni, hanem azért, mert egyszerűen nem éri meg. (2012.11.05. 09:59) Célszalag látótávban...
  • Kwind: @Latya: :) No ott még nem jártam. :) (2012.10.20. 10:48) Pecsara Lavra és virágkiállítás
  • Utolsó 20

Címkék

2012.07.09. 17:57 Kwind

Az utazás

A vonat 18.35 perckor indult a Keleti pályaudvarról. Naná, hogy a másik oldal utolsó vágányáról. Igy aztán tesóm segítségével áttranszportáltuk a teljes kijevi háztartásomat a túloldalra. Aztán jött az a híres vicc: ezt gondoltam, ezt is, meg ezt is…. De ezt nem gondoltam volna…. A helyzet az volt, hogy amikor a jegyet a kezembe kaptam a cégnél, már akkor ismertté vált, hogy csak felső ágyra tudtak helyet foglalni a kései beszerzés miatt. Azt is számítottam, hogy nem lesz egy bálterem, mert amikor Párizsból Bayonne-ba utaztunk az éjszakai vonattal ott se lehetett éppen táncolni. Na de hogy mindez azzal fűszerezve, hogy még háttal is kell utazni a menetiránynak… Ja és hogy nem nyitható két fülkének az ablaka, na abból az egyik az volt amiben én is utaztam…. meglehetősen riasztónak tűnt. Na jó, több mint riasztó… pánikközeli. A felső ágy olyan keskeny volt, mindenféle védelem nélkül, hogy szerintem kb egy harmadom lelógott volna róla, ha valahogy egyáltalán fel tudok kúszni a fájó derekammal… A kocsiban teljes levegőtlenség. A csomagok elhelyezése után gyakorlatilag szaunában érezhette magát az ember. Le is szálltunk a vonatról egyből, amíg lehetett. Közben megérkezett sógornőm is egy dobozka marcipános Mozart csokival egyetemben, hátha némi boldogsághormon jót tesz majd Kijevben. Én csak az utazás idejére gondolkodtam és elkezdtem leosztani a csoki darabszámát az órákéval… Az égiek közbeszóltak…

_MG_7152.jpg

Fiatal leányzóval kerültem egy fülkébe, aki ugyan oroszul beszélt, de hál’ Istennek a du jú szpík inglisre határozott jessss-szel válaszolt. No így leglalább talán szót értünk az előttünk álló több mint egy nap alatt. A második kérdésem felénél is jessss-szel válaszolt, ami határtalan örömet – a túlélés reményét J - hozta el számomra. Abba kezdtem éppen bele, hogy nem lenne-e kedve cserélni és felül lenni, ami ellen semmi kifogása sem volt. Számomra kincset ért a válasza.

Időben gördültünk ki a Keletiből. Sőt néhány perc múlva már érezhető volt, hogy valamiféle légkondicionálás is lesz az úton.  Király! J Lassan  felvackoltam magam, próbáltam valamiféle hosszú távon is vállalható pózt felvenni.

Munkatársam Miskolcon szállt fel a vonatra. Néhány perc után rám talált, bemutatkoztunk egymásnak. Ugyan telefonon többször is beszéltünk, de személyesen most kerültünk kapcsolatban először. Azt már tudtam róla, hogy jó beszélőkéje van, így az én csendesebb stílusommal talán nem lesz unalmas az együtt végzett munka. Hatalmas helyzeti előnye, hogy korábban járt már orosz területen és a nyelvet is kiválóan beszéli.

Éjfél körül elértük a határt. A magyar oldalon az ellenőrzés gyakorlatilag szinte semmi volt, de az ukrán oldalon se nagyon kekeckedtek, legalábbis nálunk nem. Elvették útleveleinket, amit aztán órákig nem láttunk, ugyanis a vonatot ízekre szedték.

No ne gondoljatok valami extrémül aprólékos vámtisztek kötelességtudó munkájára. A vasutasok voltak ilyen szorgalmasak éjnek évadján. Aki járt már erre vonattal az tudhatja, hogy Európában a vasúthálózat nyomsávja keskenyebb, mint a volt szovjet területeken, így aztán nem tud tovább menni a vonat. Kocsikra szedik szét a szerelvényt, majd hatalmas hidraulikus emelőkkel megemelik a vagont miután lecsavarozták az európai szabvány szerinti kerekeket. Aztán kigördítik alóla és alácsusszan a volt szovjet államok terülén használatos szélesebb nyomsávú kerék. Még néhány mozdulat és máris alkalmasak lettünk a további útra – igaz ez közel négy órás mutatvány volt reflektor fényeknél (és néhol egyszerű zseblámpánál)…

_MG_7158.jpg

_MG_7163.jpg

Kedves kis útitársam Tánya elmesélte, hogy ennek eredetileg katonai jelentősége volt, hogy a nyugatról érkezett szállítmányok a határnál ne tudjanak tovább jönni. Egyébként igazi jó kabintárssá vált Tánya. Elmesélte, hogy a Soros-alapítványon keresztül két évig tanult a Gazdasági Főiskolán Budapesten, amit most fejezett be. Órákon keresztül beszélgettünk vele Kijevről és Budapestről egyaránt, megmutogatta a kint használatos pénzeket, a vége az lett, hogy jól e-mailcímet cseréltünk, hogy adott esetben találkozni fogunk majd Kijevben.

A vonat egyszer megállt Lvov-ban ahol volt kb 20 perc, hogy körbesétálja az ember az állomást, ami igen kulturált, szépen rendbe hozott régi építésű, de modernizált épület volt. Itt volt igazán látható, hogy milyen hosszú lett a szerelvényünk: 14 kocsiból állt és a miénk volt az első kocsi.

_MG_7164.jpg

_MG_7172.jpg

Kijevbe fél órás késéssel érkeztünk, ami  állítólag igen szokatlan ettől a vonattól. De 1200 kilométeren ennyi végülis belefér.

Volt még egy kellemes meglepetésem a pályaudvaron. Beszélgetéseink során Tányával szót ejtettünk arról, hogy a két dolog lesz, amit elsőként megcsinálok Kijevben: az első, hogy egy térképet veszek a második, hogy tejet a kakaómhoz. Vagy ugyanez fordítva. Tányát matematikus édesanyja várta a pályaudvaron. Lebeszélte anyukájával, hogy hozza magával az angol-ukrán várostérképet, ami nagy hasznomra lehet, amíg újra megszokom a cirill betűk olvasását. Nagyon aranyos gondolat volt, most is ezzel közlekedek a városban. 

A csoportvezetőnk kijött elénk az állomásra, segítettek a fiúk a csomagok cipelésében, nem hagyták, hogy bírkózzak velük. Kilenc óra után (kijevi kilenc) meg is érkeztünk a szálláshelyünkre. ahol elfoglaltuk szobáinkat. Éjjel kettőkor be is fejeztem a kipakolást. J

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-kiev.blog.hu/api/trackback/id/tr74638370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victoria70 2012.07.09. 19:13:35

Jaj, de jó, de örülök,hogy írsz, olyan jó olvasni!!!!!! :)))))))))
Emlegettelek sokat a napokban! Puszi!!!!!!

Camino Interior · http://caminointerior.blog.hu 2012.07.09. 21:49:42

De jó! Ugye mondtam, hogy minden jó lesz? :)))

Attisbau 2012.07.19. 11:04:15

Szia drága.
Végre olvaslak nagyon tetszik,de hol a többi írásod?
Tessék írni.Puszilunk Attisék.
süti beállítások módosítása